Onderwerpen

woensdag 30 mei 2012

Sportschool

Wat ik me realiseer is dat mijn gezondheid toch best wel wat geld mag kosten. Ik wil eigenlijk heel graag een abonnement op de sportschool omdat ik mijn rug sterker moet maken van de fysiotherapeut om weer te kunnen golfen. Maar ik vond het altijd maar te duur.

Golf speel ik al 13 jaar en inmiddels heb ik alle investeringen al gedaan qua spullen maar helaas staat het wortel te schieten sinds mijn rug problemen. Ook mijn jaarcontributie loopt gewoon door, beetje weggegooid geld..

Naar de sportschool gaan is een investering in mijn gezondheid die eigenlijk heel belangrijk voor me is. Zeker als ik daardoor weer zou kunnen golfen, wat ik het allerliefste doe.

Ik had dan ook het voornemen om serieus te gaan kijken voor een sportschool in Leiden. Eentje die niet te duur is maar wel alles heeft om mijn lijf sterker te maken om te gaan golfen. 

Vrouwfit:       32,50 studentenabonnement
Sportcity:       vanaf 35 euro (2 jarig contract)
Sportclub fysiek 32,50 (jaarabonnement)
FitforFree          15,95 (jaarabonnement onbeperkt)
Flexi fitness     vanaf 19.50 (jaarabonnement onbeperkt)

Toevallig kwam ik vandaag een aanbieding tegen op Groupon. 6 maanden onbeperkt sporten met groepslessen en sauna voor 54 euro bij Vrouwfit! Hoppa! Dat komt uit op 9 euro per maand. Die heb ik dus meteen gekocht. Dan kan ik bij terugkomst uit Parijs meteen al die croissantjes en chocoladebroodjes eraf trainen ;) plus mijn rug versterken. Zo zit ik niet vast aan een abonnement en kan ik kijken of het een positief effect heeft op mijn rug.
Ik heb er zin in!

Gaan jullie naar de sportschool en hoeveel zijn jullie daar aan kwijt?

7 opmerkingen:

  1. Kun je sporten via de universiteit? In Groningen was het altijd bijna gratis voor studenten, en heftig gesubsidieerd voor net-afgestudeerden.

    Succes,
    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik zou goedkoop kunnen sporten via school het probleem is dat ik niet in de stad woon waar ik studeer :) Voor mij is het wel zo handig dat de sportschool op loopafstand van mijn huis is nu.

      Verwijderen
  2. Ik ben lid van de sportschool het dichtst bij mijn woonplaats. Deze heeft als normaal tarief € 60,00 per maand. Ik heb een bedrijfsfitnessabonnement voor € 43,00 per maand bruto. Netto dus € 28,00 per maand. Er is wel een goedkopere in dezelfde plaats (€ 22,00 per maand) maar deze is niet goed qua voorzieningen en personeel. Voordeel van mijn dure is dat er ook een gratis zwembad, sauna en squashbanen zijn. Ik ga drie keer per week voor voornamelijk kracht. Cardio (fietsen en rennen) doe ik buiten. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot een jaar of drie geleden deed ik Body Balance, 1x per week in de sportschool. Dat kostte 25 euro per maand.

    Maar veel langer ben ik al hardloper, inmiddels 11 jaar. En dat kost me helemaal niets! Behalve dan schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wilde je ook adviseren om te kijken naar de studentensportaccomodaties, maar ik lees dat dat voor jou niet handig is. Ik doe dat zelf wel, ik betaal 50 euro per jaar, voor onbeperkt sporten. Dan mag ik gebruik maken van alle vrije uren en sporten die ze aanbieden (en dat is echt superveel, van tennis, yoga, pilates, zwemmen, voetbal of spinning. Ze hebben echt veel keuze). Wil je ook fitness erbij dan kost het abonnement 60 euro extra. Dat komt dus omgerekend neer op ca. 10 euro per maand. Ik heb het goedkope abonnement, dus betaal per maand nog geen 5 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ikzelf loop graag hard. De kosten ervoor zijn aan de lage kant en ik kan gaan waar ik heen wil. Zo kom ik bij plaatsen waar ik normaal gesproken niet kom. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeft u dringend een lening nodig om uw financiƫle problemen op te lossen of om uw bedrijf op te starten of uw bedrijfsfaciliteiten uit te breiden? een lening om uw vakantie te plannen en uw rekeningen te betalen? zo ja, neem dan contact met ons op via e-mail: lapofunding960@gmail.com
    whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen